Pædagogiske modeller

At anerkende, bevidstgøre og fokusere på individuelle ressourcer, er afgørende for at gøre mennesker kompetente i egen livssituation.

Introduktion til pædagogisk model II

  • Personligt psykisk overskud.
  • At være involverende, personlig og autentisk.
  • Bred indsigt i forskellige pædagogiske, sociologiske, psykologiske og terapeutiske begreber.
  • Kunne udvikle en passende metode ud fra indsigten i det enkelte menneske/gruppen og på baggrund af faglige teorier.

Pædagogik bygger på fire hjørnesten, som er

  • Oplevelse: Fagfolk skal have fælles oplevelser med den enkelte/gruppen.
  • Relation: Fælles oplevelser fører til relationer mellem fagfolk og den enkelte/gruppen.
  • Motivation: På baggrund af relationen kan fagpersonen arbejde med børns, unges og forældres motivation.
  • Konfrontation: Via relationen kan fagpersonen om nødvendigt være konfronterende over for børn, unge og forældre.
  • Pædagogisk model I

    Pædagogisk model 1 er mit bud på de elementer, som er væsentlige for at opbygge relationer mellem den professionelle og familien.

    Se Pædagogisk model I

  • Pædagogisk model II

    Pædagogisk model 2 er fra min bog De forbandede unge – om konfrontationspædagogik. Den korte version er, at nedenstående efter min mening er nødvendigt for fagfolk, som ønsker relationsdannelse.

    Se Pædagogisk model II

Mine ydelser

Som konsulent, familiebehandler, konfliktmægler, supervisor og foredragsholder samarbejder jeg med jer med udgangspunkt i den konkrete sag.
Se mere under YDELSER