Pædagogisk tilgang til unge
Forældre og fagfolk har tendens til ofte kun at se børn og unges problemer. Med illustrationen ønsker jeg at vise, at man skal bevæge sig fra P over R til S
Pædagogisk tilgang til unge
P = Problem R= Ressource S= Succes
I mødet mellem voksne, børn og unge er fokus på
![P = Problem](https://ahmetdemir.dk/wp-content/uploads/2024/04/P-Problem-1-1-300x240.jpg)
Både forældre og fagfolk har tendens til ofte kun at se børn og unges problemer. Med illustrationen ønsker jeg at vise, at man skal bevæge sig fra P over R til S.
P = Problem ønskes illustreret med en eller flere voksne sammen med børn eller unge. Følgende elementer skal indgå i illustrationen:
- Børn/unge er vrede, aggressive og voldelige mod hinanden. De kan også kaste stole efter de voksne.
- Børn/unge vender ryggen til de voksne.
- Børn/unge står uden for fællesskabet.
- De voksne er kede af det og hiver sig i håret.
R = Ressource ønskes illustreret med, at de voksne får øje på noget bag vreden, aggressiviteten og volden. Følgende elementer skal indgå i illustrationen:
![R= Ressource](https://ahmetdemir.dk/wp-content/uploads/2024/04/R-Ressource--300x240.jpg)
- Børn/unge har ressourcer, fx kan de være gode til at hjælpe med at lave mad, dække bord eller til at spille fodbold.
- Børn/unge vil gerne med i fællesskabet, de holder de voksne i hånden og er glade.
S= Succes ønskes fx illustreret med disse elementer:
- Børn/unge spiller fodbold, og den, der var vred, aggressiv og voldelig, er midt på banen med en fløjte i hånden som dommer.
- Børn/unge er glade og i centrum på fodboldbanen.
- Børn/unge er sammen med voksne og andre børn/unge, og alle er glade.
S= Succes
[/col_inner_1] [/row_inner_1] [/col_inner] [/row_inner]
Mine ydelser
Som konsulent, familiebehandler, konfliktmægler, supervisor og foredragsholder samarbejder jeg med jer med udgangspunkt i den konkrete sag.
Se mere under mine ydelser