Skip to content Skip to footer

Arbejdsstil

Jeg er fleksibel og rykker ud i døgnets 24 timer

At samarbejde med mig

Når jeg indleder et samarbejde om støtte til et ungt menneske, inddrager jeg relevante instanser

Eksistentiel psykoterapi

Eksistentiel filosofi med fokus på livets grundvilkår, er omdrejningspunkt for mit arbejde.

Metoden til § 20-undersøgelse

Kommunale myndigheder, der har brug for at undersøge familiers og børns forhold...

Pædagogisk tilgang til unge

Forældre og fagfolk har tendens til ofte kun at se børn og unges problemer.

Relationskompetence

At anerkende, bevidstgøre og fokusere på individuelle ressourcer, er afgørende...
Min tilgang

Jeg reagerer hurtigt på din henvendelse. Jeg er handlingsorienteret, autentisk, inspirerende, tankevækkende, udfordrende, visionær, humoristisk, fleksibel og mobil. Jeg holder fokus på problemet, indtil det er løst, og jeg giver ikke op. Jeg inddrager familie, netværk og andre professionelle for at finde meningsfulde løsninger på problemerne.


Min filosofi

Jeg tror på, at alle mennesker besidder ressourcer. I mit arbejde fokuserer jeg på det positive og den enkeltes ressourcer. Jeg samarbejder med familier, institutioner, myndigheder og arbejdsmarkedet for at skabe rum og udviklingsmuligheder, så familier, børn og unge bliver en del af samfundet.

I venstre side finder du min familieterapeutiske og pædagogiske tilgang til udsatte familier, børn og unge, hvor jeg samarbejder med forvaltningens familierådgiver, skolen, klasselæreren og andre professionelle omkring det enkelte barn.

Som konsulent i forhold til udsatte familier bruger jeg forskellige tilgange/metoder ud fra den konkrete families aktuelle behov. Sammen med individet eller familien begynder jeg med at afdække behovet, og ud fra dette behov finder jeg en passende metode.

Når jeg af børn og familie-grupper og socialcentre engageres som konsulent på familieopgaver, kan jeg lave forarbejdet for familierådgiveren, som har ansvar for at udforme en § 50-undersøgelse.

Til venstre kan du/I se en skabelon, som jeg bruger i forbindelse med mit familiebehandlingsarbejde.

Børn og unge, som ikke er motiveret for skolen eller pædagogiske tilbud, har typisk haft negative oplevelser med voksne. Til at motivere dem har jeg udviklet to pædagogiske modeller, som ses i venstre menu. Disse modeller kan også bruges til at sætte gang i diskussioner blandt professionelle, som skal finde deres egen tilgang til, hvordan de kan motivere børn og unge.