Skip to content Skip to footer

INFORMATION OM BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

 

1. DATAANSVARLIG

1.1. Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandling af dine persondata er:
Ahmet Demir – Socialkonsulent ApS
CVR-nummer: 31 57 93 84
Ketilstorp 34
2650 Hvidovre
1.2. I forbindelse med vores samarbejdsaftale om levering af konsulentvirksomhed vil vi behandle en række personoplysninger om kommunen. Vilkårene for vores behandling af personoplysninger og dine personlige rettigheder i den forbindelse er beskrevet nærmere i denne informationsskrivelse.
1.3. I forbindelse med vores samarbejdsaftale vil vi behandle personoplysninger på kommunens vegne, som kommunens databehandler. Behandling af personoplysninger i denne sammenhæng sker i henhold til kommunens retningslinjer for behandling af personoplysninger.

 

2. FORMÅL

2.1. Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er at administrere samtlige forhold vedrørende konsulentydelserne, herunder at opfylde kontrakten med kommunen samt vores løbende lovgivningsmæssige forpligtelser.
2.2. Vi anvender ikke jeres personoplysninger til andre formål, medmindre du har givet dit specifikke samtykke.

3. KATEGORIER AF PERSONOPLYSNINGER

3.1. Som led i levering af konsulentydelsen behandler vi følgende kategorier af persondata om kommunen:
   a) Almindelige personoplysninger.
Almindelige personoplysninger omfatter identifikationsoplysninger, herunder bl.a. navn, adresse og andre oplysninger, som er nødvendige for at opfylde kontrakten med dig.
3.2. Som led i levering af konsulentydelsen kan der behandles følgende kategorier af persondata om kommunen og jeres kunder, borgere, pårørende eller lignende:
   a) Særlige kategorier af personoplysninger.

Særlige kategorier af personoplysninger omfatter bl.a. helbredsoplysninger, herunder eksempelvis oplysninger om længerevarende sygdom og graviditet.
Disse oplysninger behandler vi udelukkende i det omfang, vi har en retlig forpligtelse til at indsamle og eventuelt videregive oplysningerne, eller såfremt sådanne oplysninger er frivilligt afgivet af kommunen.

4. DINE RETTIGHEDER

4.1 I er til enhver tid berettiget til at spørge os om, hvilke oplysninger vi behandler om jer. I kan ligeledes bede os om at berigtige forkert data og slette eller gøre indsigelse mod eller begrænse vores fortsatte behandling.
4.2 Vi gør opmærksom på, at I ikke kan hindre vores fortsatte behandling, hvis vores behandling er nødvendig til opfyldelse af lovkrav. Det samme gælder, såfremt vores fortsatte behandling er nødvendig for, at vi kan forfølge vores legitime interesser, f.eks. for så vidt angår aktuelle eller potentielle retstvister.
4.3 Ønsker I at rette henvendelse til os om brugen af jeres oplysninger, bedes I skrive en e-mail til ahmet@ahmetdemir.dk
4.4 Ønsker I at klage over vores behandling af dine oplysninger, skal du rette henvendelse til Datatilsynet på:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

+45 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk

5. OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER

5.1 Som led i vores personaleadministration anvender vi fra tid til anden serviceleverandører, herunder eksempelvis vores leverandør (kommunen), revisor, advokat, konsulenter og vores forsikringsselskab. Vores databehandlere er underlagt vores udtrykkelige instruks og vi har en skriftlig aftale med alle vores databehandlere, som sikrer, at jeres oplysninger opbevares sikkert og overholder kravene i lovgivningen.
5.2 Vi videregiver ikke jeres personoplysninger til tredjeparter, hvor tredjeparterne selv kan bestemme, hvad disse data skal bruges til, medmindre der er tale om følgende:
   a) Vores koncernforbundne selskaber/datterselskaber i Danmark til brug for administration.
   b) Offentlige myndigheder eller andre tredjeparter i forbindelse med opfyldelsen af din ansættelsesaftale eller et lovkrav. Det kan eksempelvis være en kommune, et forsikringsselskab eller Arbejdsskadestyrelsen. Enhver videregivelse vil således være begrundet i særlige forhold, og der vil alene blive videregivet relevante og nødvendige oplysninger. Ved videregivelse af oplysninger vil modtageren blive pålagt fuld fortrolighed.

6. SLETNING

6.1 Vi behandler jeres oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen. Som udgangspunkt behandler vi således samtlige jeres oplysninger, så længe samarbejdskontrakten er i kraft.
6.2 Efter samarbejdskontraktens ophør gemmer vi jeres samarbejdsfil i fem år. Fristen er fastsat under hensyntagen til vores berettigede interesse i at forsvare os mod eventuelle retstvister om samarbejdet og rådgivningen given som led heri. Såfremt der er en verserende sag, sletter vi tidligst oplysningerne, når der findes en endelig afgørelse på sagen. Tilsvarende gælder, hvis andre legitime interesser gør, at vi er nødt til at opbevare oplysningerne i længere tid.

7. TILTRÆDEN

7.1 Denne information udgør en integreret del af vores generelle vilkår for samarbejdet

.